Sunday, January 12, 2014

Krisis pemulihan/ healing crisis

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengamalkan pengambilan supplement. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat akibat dari tabiat pemakanan kita.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui oleh tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun didalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama - sisa-sisa, makanan yang mengandungi bahan kimia, lemak dan stress tambah pulak dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur dan rehat. Pengambilan supplemen membantu untuk membersihkan badan dan sistem tubuh kita dibersihkan atau pun detoks.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung dan lapar) cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, beras hangat dan lain-lain. Simptom-simptom ini berbeza antara satu individu dengan individu yang lain. Ianya akan berlalu dlm tempoh 1 hingga 2 minggu

*********************************************************************************

heryani
call/sms/whatsapp : 017-3638756
email add: cikyanie@gmail.com

setiap pembelian produk shaklee dr saya, anda berpeluang untuk mendapatkan konsultasi percuma.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment